De opbrengst van team Riding4Nick was in 2019

27.673 euro

Dag -4, naar de start van Duchenne Heroes 2019

4 September.

Vandaag begint mijn fietstocht net als vorig jaar naar de start van Duchenne Heroes. Allereerst fiets ik naar Tiel. In Tiel heb ik met mijn ouders afgesproken die een midweek in Maurik verblijven. Alle jaren hebben zij mij op de een of andere manier gesteund met Duc Heroes. Dit jaar door ervoor te zorgen dat komende zaterdag mijn bagage en mijn dochter Rianne in Kesteren komen waar ze door de rest van het team meegenomen worden naar Haulmè. Ook zijn ze straks bij de finish en brengen ons weer thuis. Vandaag eindigt de rit in de regen, 85 kilometer droog en 50 kilometer regen. Weer overnacht ik bij Henri en Annelies. Zelf enthousiaste (wereld)fietsers brengt het gesprek algauw op wat heb ik dit jaar gefietst heb en wat ze zelf dit jaar hebben gefietst. Leuke gesprekken bij een lekker kopje thee. Morgen door naar Eijsden.

Dag -3, naar de start van Duchenne Heroes 2019

5 September.

Ik heb een goede start: ik krijg een sponsorbijdrage mee van Annelies. Ik wordt uitgezwaaid en op de film gezet. Vorig jaar is het fietsen naar de start goed bevallen, zo goed dat ik het dit jaar weer doe. Het hele jaar als je op de fiets stapt is het trainen. Nu niet. Nu is het ergens naar toe fietsen waar je het hele jaar voor heb getraind. Ontspannen, genieten, relativeren, beetje ergens overnadenken, beetje nergens over nadenken, beetje vooruitzien, zo voelt het voor mij onderweg. Vandaag tijd genoeg om dat te doen, voordat ik in Eijsden ben heb ik er 143 kilometer opzitten. Dat is lang geleden dat ik zo'n afstand heb gefietst. Morgen rijd ik België in.

Dag -2, naar de start van Duchenne Heroes 2019

6 September.

Ik heb een slechte start. De benen zijn niet in goede doen en als ik later mijn lunchpakketje op heb ligt het nog lang in de weg. Ik moet er voor waken om genoeg te blijven drinken al voelt het vervelend in mijn buik. Na een uurtje of twee gaat het beter en eet een half krentebolletje en later de rest. Drinken gaat ook weer goed. Toch blijft het een zware dag. Genoeg hoogtemeters, 1450 en bijna 130 kilometer. Morgen laatste stuk, eind van de dag weer samen met het team.

Dag -1, naar de start van Duchenne Heroes 2019

7 September.

Laatste etappe om bij de start te komen. Het giet, de eigenaar van de B&B vraagt of ik niet liever/beter met de trein kan :P. Ook het laatste stuk ga ik met de fiets. Tot half twaalf regent het. De route is mooi en afwisseld. Ik rij al een stukje van de route van morgen. Uit alle wegen die je kan kiezen, kies ik een weggetje die Duchenne ook gekozen heeft. Half drie ben ik op de camping en de rest van het team is er een uurtje later. Eerst rustig in mijn uppie, nu een drukte om me heen. Campers en caravan opstellen, stroomkabels uitrollen, tassen uitpakken, stoelen eruit en de partytent opzetten. Dit wordt een terugkerene bezigheid komende week.

Dag 1, Duchenne Heroes 2019

8 September.

Eerste dag Duchenne Heroes! Iedereen is superenthousiast. Hier hebben we voor getraind en geld ingezameld. We starten op volgorde van teamnummer en we zijn team 40 en 41. We starten rustig en maken er een mooi ritje van. De teamleden die de 70 km rijden komen we tegen bij CP1. Altijd weer leuk om elkaar te zien onderweg

Dag 2, Duchenne Heroes 2019

9 September.

Door Jannes Jonker

Wat ga ik doen wel of niet fietsen vannacht wakker van gelegen en lang over na gedacht. Beslissen om wel mee te fietsen met de mannen en dan dinsdag niet. En achteraf toch goed aan gedaan om mee te zijn gegaan. Dus vanmorgen ging om 06.15 de wekker. Wassen, tanden poetsen nog even niet gedaan, wel wat het meerendeel van de mannen doen, ( P.......n )op de morgen. En dan is het alweer tijd voor het ontbijt, twee luchpakketjes klaar maken, fiets kleding aan en snel op de fiets.Tegen 8.00 uur weg fietsen van de camping direct steil naar boven en gelijk lopen de benen vol. Verder een mooie route met mooie klimmen en ook weer mooie afdalingen.Tussen CP 1 en CP 2 werd het toch te zwaar voor mij en zat ik er even door heen maar dan zijn de jongens er weer om mij er door heen te lullen . Terug op de camping zijn er de meiden weer om ons te verwennen met van alles en de was weer te doen , kortom weer een super dag .

Dag 3, Duchenne Heroes 2019

10 September.

De Koninginnerit! Er was een keuze voor de 100 kilometer, een rit met 2900 hoogtemeters en een "extreme" versie met 3100 hoogtemeters. De jongens voor de 70 kilometer hadden 2375 hoogtemeters voor de boeg. Het was een mooie fietsdag, goed fietsweer, een route met steile, lange klimmen en een aantal technische afdalingen. Niet makkelijk of eenvoudig maar wel een dag waar we van genoten hebben.

Dag 4, Duchenne Heroes 2019

11 September.

Door Rianne de Leeuw

Ik zit bij de cateringploeg en mijn dag begint eigenlijk al de avond ervoor, met de rugzak inpakken met kleding en toiletspullen, zodat ik s’ochtends zachtjes de camper uit kan zonder de andere 4 mannen wakker te maken. En dan is het ineens 5:15 en gaat de wekker. Om 5:45 beginnen we in de tent met de yoghurt in een grote bak doen, plakjes kaas en vleeswaren op een bord en het brood en de eitjes in bakken. Het overige broodbeleg word de vorige avond al in bakken klaar gezet door onze coördinaten. Dan is het om 6:10 even tijd voor koffie en ontbijt en wachten tot de eerste mensen met hun dienblaadje de tent binnen lopen, dit is meestal rond half 7. En dan is het eigenlijk alleen nog maar een kwestie van spullen aanvullen en yoghurt in bakjes scheppen. Rond 7:45 word het eerste buffet gesloten zodat we deze alvast kunnen opruimen en schoonmaken en om 8:00 sluiten we helemaal. Dan wordt alles terug in de juiste bakjes gedaan, alles afnemen met een doekje en klaar zijn we voor de ochtend. Dan kan je even genieten van de rest van de dag. S’avonds ziet er iets anders uit, we beginnen met z’n allen om kwart voor vijf. Dan zorgen we ervoor dat de toetjes klaar staan, worden de bakken met de door de koks klaar gemaakte eten in een verwarmde bak gedaan zodat de mensen zelf kunnen opscheppen. We proberen dan om 17:15 open te gaan zodat mensen lekker optijd kunnen eten. Dan is de rolverdeling dat er 1 iemand bij het toetje staat, 1 iemand bij het warme eten en dit aan allebei de kanten en dan staan er nog 2 bij de afwas, want ook dat moet gebeuren. Eten doen wij omstebeurt in tweetallen. Afhankelijk van hoe laat de fietsers binnenkomen en hoe druk het is sluiten we het eerste buffet. Dit is meestal rond een uur of 20:00 en om 20:30 sluiten we helemaal. Meestal moeten er nog een paar etensbakken afgewassen worden en de tafels afgenomen worden. En dan zit er eigenlijk alweer een dag op.

Dag 5, Duchenne Heroes 2019

12 September.

Vandaag fietsen we terug naar Nederland. Via het Drielandenpunt naar Valkenburg. De route is gevarieerd met stukjes singletrack, brede afdalingen, brede klimmen. Net als de andere dagen worden we bij de CP's opgewacht door leden van het team. Onze lunchpakketjes zijn dan al gepakt. Die eten we lekker op! Het fietsen kost een hoop energie, volgens mijn hartslagmeter tot wel 4700 Kcal per dag. Nog een banaan mee voor onderweg, de bidon vullen en weer verder trappen. Nog twee dagen, de finish komt in zicht!

Dag 6, Duchenne Heroes 2019

13 September.

Ik stap op de fiets maar heb geen zin. Deze etappe voelt aan als een "moetje" De spannende en uitdagende gedeeltes zijn voorbij en morgen is de finish, daar kijken we naar uit. 32 kilometer naar CP1, dit gedeelte gaat grotendeels over mountainbikeroutes en er zitten leuke stukjes tussen. Ik krijg er zin in! Op CP1 staan Leonie, Monique en Rianne om ons binnen te halen. Elke dag staan ze op de CP's om ons binnen te halen. Fijn dat ze er zijn, een praatje, ze vullen de bidons voor ons en nemen overbodige kleding mee. Bij binnenkomst staan ook van de rest van de dames gereed om onze vieze kleding te wassen zodat we weer met schone "Riding4Nick" kleding kunnen fietsen. We kunnen als team Leonie, Esther, Gijsje en Monique niet genoeg bedanken voor hun ondersteuning!

Dag 7, Finish Duchenne Heroes 2019

14 September.

Vandaag is het druk in de ochtend. Er zijn gisteravond al veel vrienden en familieleden van de rijders gekomen om ze de laatste dag uit te zwaaien bij de start, onderweg op de CP's te ondersteunen en uiteindelijk bij de finish binnen te halen. Het onthaal op het finishterrein was weer groots. Muziek, veel bekenden, veel van de jongens welke zijn verbonden met een team, waren er. Elizabeth Vroom was aanwezig namens Duchenne Parents Project en mocht de cheque van 952.000 euro in ontvangst nemen. Een geweldig bedrag die door de fietsers, vrijwilligers en begeleiders bij elkaar gehaald is. Als team bedanken we onze sponsors, vrijwilligers en begeleiders. Zonder deze mensen is er geen team Riding4Nick die zich in kan zetten om geld in te zamelen om een medicijn te vinden die deze rotziekte uit de wereld trapt!